Přeskočit na obsah

VINCI Construction CS vytváří lepší místa pro život

 Největší stavební skupina v České a Slovenské republice pracuje během roku až na dvou tisícovkách menších i velkých projektů. Všechny slouží lidem s respektem k okolní přírodě i veřejnému prostoru. Všem ulehčují život, zpříjemňují toulky pro krajině, sportování, pomáhají se bezpečně dostat do cíle jejich cest, dopravit k nim čistou vodu, nebo jen zkrášlit místo, kde žijí.

Skupina VINCI Construction CS působí ve všech stavebních oblastech, od dopravního inženýrství po pozemní stavitelství. Více než 4300 odborníků propojuje světy prostřednictvím páteřních komunikací, mostů i železničních a tramvajových tratí, ve městech staví bytové komplexy, školy i sportovní hřiště. Skupina buduje vodní díla, jako jsou čistírny a úpravny vod, přehrady, hráze i úpravy plavebních stupňů a v jejím portfoliu najdete i stavby určené přímo pro cyklisty.

Delší než L‘Etape

Skupina VINCI Construction CS v poslední době dokončila například tříkilometrový úsek cyklostezky mezi moravskými obcemi Černotín a Ústí, který si pochvalují nejen sportovci a turisté, ale také obyvatelé Ústí a Černotína, protože trasu využívají třeba malé děti při cestě do okolních obcí na kroužky. Tento úsek navazuje na už dříve vybudované a zprovozněné části stezky vedoucí podhůřím Beskyd a malebným okolím řeky Bečvy. Po svém úplném dokončení bude celá trasa měřit přes 165 kilometrů.

Lávka_Bečva

Některé cyklostezky dávají navíc nový život místům, která svému původnímu účelu přestala sloužit. Cyklostezka mezi Voticemi a Olbramovicemi vyrostla na tělese zrušené železniční trati. Cyklostezka propojující Lipno s Loučovicemi vede historickým Spirovým kanálem, který byl náhonem pro hydroelektrárnu.

Mezi Prahou a Pískem bezpečněji a rychleji

Dopravní stavby zcela jiného měřítka jsou páteře české automobilové infrastruktury, tedy dálnice. Pro pohodlnou cestu bez kolon na jihočeskou L‘Etape jistě mnozí návštěvníci využijí 32 nově vybudovaných a 16 kilometrů modernizovaných úseků dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem. První český PPP projekt v oblasti dopravní infrastruktury má po svém dokončení výrazný vliv na zlepšení kvality života a ovzduší v obcích, kterými vedla původní trasa.

Dálnice_D4

Aktuálně jsou v plném proudu práce na dálnici D35, kde Skupina pracuje aktuálně na hned na čtyřech úsecích. Do konce roku bude dokončena část mezi Sadovou a Hořicemi, mezi Vysokým Mýtem a Džbánovem a úsek Křelov–Slavonín. Samostatnou výzvu zde představuje technologicky náročný tunel Homole, který vede pod frekventovanou silnici I/17.

Na dálnici D6 jsou rozestavěné úseky také čtyři. Úseky kolem Hořesedel a Hořoviček s odpočívkou budou řidičům k dispozici už v letošním roce. Práce pokračují na úseku D6 Petrohrad – Lubenec a na jaře letošního roku začaly práce na úseku D6 Bošov–Knínice. Skupina současně pracuje na nové části Pražského okruhu mezi D1 a Běchovicemi. Součástí nového úseku 511 budou mimo jiné i tunely Dubeč a Na Vysoké a čtyři mimoúrovňové křižovatky.

Nejvyšší silniční most

Stavba nejvyššího silničního mostu v České republice (87 metrů) se letos rozběhla na obchvatu Plas na Plzeňsku. Most musí splnit nejen vysoké požadavky na intenzivní zatížení dopravou, ale zároveň nároky památkářů na citlivé začlenění do krajiny.

Pro místní dopravní situaci v Jihočeském kraji byla důležitá loňská kompletní rekonstrukce silničního mostu v Týně nad Vltavou, z které mají radost i cyklisté, protože na mostě přibyly pruhy určené jen pro ně.

Cyklisté využívají i lávku přes Labe v Hradci Králové, jejímž smyslem bylo oživit Smetanovo nábřeží a propojit město s rostoucí administrativní zónou u Kongresového centra Aldis. Ale nejde jen o cestu do práce – blízko lávky se nachází i oblíbené aquacentrum nebo největší hradecký park Šimkovy sady.

Po železnici a tramvají pohodlněji

Na východě Čech zpříjemnilo život lidem také dokončení rozsáhlé modernizace pardubického železničního uzlu. Hned se ale rozběhl další velký projekt - modernizace uzlu v České Třebové. Vůbec největší železniční zakázka v historii Česka se dotkne 60 kilometrů kolejí, 400 výhybek a 30 mostů. Zlepšení přepravního komfortu pro cestující přinesla i rekonstrukce trati v úseku Vlkov u Tišnova – Křižanov.

Železnice_Pardubice

Koleje se ale nestaví jen pro vlaky na železnici, ale i ve městech pro tramvaje. Přímo na pražském Václavském náměstí vzniká 1,5 km dlouhá nová tramvajová trať, která ho po letech opět propojí s Vinohradskou ulicí. V Brně podobně prodlouží tramvajovou trať z Bystrce na sídliště Kamechy, jež bude procházet i tunelem o délce 320 metrů.

Nové byty i školy

V pražských Hlubočepech byla zahájena stavba bytového komplexu Výhledy Barrandov II a v Hostivaři zase polyfunkčního areálu Ekocity. V Hloubětíně začnou už za nedlouho vyrůstat dva nové domy, které nabídnou až 300 nových bytů.

V Kladně se pracuje na Rezidenčním areálu PORTTI. Místní bytový dům přinese Středočechům 85 bytů, opět i s výsadbou nové zeleně.

Po úspěšném dokončení moderní základní a mateřské školy Elektra v pražských Vysočanech zahájila Skupina VINCI Construction CS stavbu školu ve středočeské Bašti s dvěma plánovanými objekty (v Bašti a Měšicích), kde najdou dostatek míst žáci ze spádových oblastí a uleví se tak přetížené škole v Líbeznici.

Odpočinek v parku i u vody

Pro Pražany zahájila na jaře Skupina revitalizaci parku U Hradeb podél ulice Horská v Praze 2. Vznikne zde nová kuželna s klubovnou, spousta dalších volnočasových prostor a samozřejmě nové cesty pro pěší. Nejen obyvatele Prahy 15 a Prahy 4 potěší nová relaxační zóna u hostivařské vodní nádrže. Ve středočeských Dolánkách se milovníci lodí dočkali nového stání pro malá plavidla.

Vodní dílo_Nechranice

Vodohospodářské stavby ale neslouží jen k rekreaci. V Klecanech staví odborníci ze Skupiny VINCI Construction CS malou vodní elektrárnu, v Úvalech pracují na navýšení kapacity čistírny odpadních vod a v Nechranicích zrekonstruovali bezpečností přeliv hráze a zvýšili tak protipovodňovou ochranu lidí, kteří bydlí u řeky pod přehradou.

©  2025 Petr Čech Sport, a.s., všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno v Beneš & Michl