Přeskočit na obsah

Poraz vítr s Van Rysel RCR-F: Nejrychlejší kolo světového pelotonu

Zrozeno v srdci flanderských klasik, stvořeno pro maximální výkon – seznamte se s Van Rysel RCR-F. Van Rysel už několikrát dokázal, že ví, jak se tvoří kola schopná držet tempo s těmi nejlepšími. Po úspěchu modelu RCR, který září v kopcích i na etapových závodech, přichází značka s novinkou navrženou na míru závodům s minimálním převýšením, vysokou rychlostí a cílovým sprintem: Van Rysel RCR-F.

Toto kolo není jen variantou RCR. Je to nový archetyp stroje pro rychlé tratě, kde rozhoduje aerodynamika, tuhost a každý watt energie.


Foto2

Proč vzniklo RCR-F?

Naši inženýři znovu otestovali RCR v aerodynamickém tunelu a potvrdili jeho místo mezi nejlepšími na trhu. RCR je tedy nyní měřítkem pro další vývoj. Analýzou posledních inovací v profesionální cyklistice byl stanoven jasný cíl: navrhnout nejrychlejší aerodynamické kolo v pelotonu.

Inženýři Van Rysel analyzovali desítky profilů závodů WorldTour – od vlámských klasik po rovinaté etapy s hromadným dojezdem. Simulovali proměnné jako převýšení, síla větru, role jezdce, rychlost i výkon. Výsledek? Když závod nabídne převýšení pod 1500 m na 100 km, průměrnou rychlost nad 35 km/h a stoupání maximálně 5 %, vstupuje do hry nový favorit – RCR-F.




RCR-F v číslech:

  • Úspora 13,6 W oproti RCR při 45 km/h v aerodynamickém tunelu.
  • Úspora 20,1 W při rychlosti 55 km/h v reálných závodních podmínkách.
  • Na standardní trati o délce 268 km s převýšením 2250 m a průměrnou rychlostí 41,6 km/h ušetří RCR-F ve srovnání s RCR více než 1 minutu 30 vteřin, a to při stejném výkonu.

Foto3

Každý detail ve službách rychlosti

Základem je aerodynamický rám optimalizovaný ve spolupráci se švýcarskými specialisty ze Swiss Side, kteří do cyklistiky přenesli know-how z Formule 1. Každý milimetr, každý tvar rámu prošel simulacemi CFD (Analýza dynamiky proudění tekutin), testy v aerodynamickém tunelu a nakonec závodním ověřením. Klíčové aerodynamické úspory oproti RCR při 45 km/h: 4,4 W hlavová trubka, 2,7 W kokpit, 1,7 W spodní rámová trubka, 1,2 W vidlice.

Kokpit? Inženýrský klenot vyvinutý společně s italskou značkou Deda. Tuhý, ergonomický a ve tvaru, který šetří watty i ruce během sprintu. Inženýři společnosti Van Rysek navrhli více než 10 různých kombinací, přičemž k finální verzi dospěli pomocí CFD simulací a testů v aerodynamickém tunelu. Díky svému zahnutému tvaru šetří kokpit RCR-F ve srovnání s RCR až 2,7 W (test v aerodynamickém tunelu při rychlosti 45 km/h), což zajišťuje výrazně lepší aerodynamický výkon. Nové Ergodrops – tvarované inserty do spodní části řídítek – umožňují jezdcům dosáhnout optimálního úchopu i při maximálním výkonu.

Karbon, tuhost, přenos síly

RCR-F je vyroben z kombinace špičkových karbonových vláken 40T a 60T, strategicky rozmístěných podle nároků na tuhost a hmotnost. Výsledkem je rám, který přenáší každý watt přesně tam, kde má – ideální pro zrychlení, sprint i vedení tempa v čele pelotonu.

Ve srovnání s modelem RCR je RCR-F v přední části rámu o 7 % tužší, což z něj dělá ultimátní nástroj pro rychlostní specialisty.

Hmotnost? Na gramy přesně

Přes veškerou aerodynamiku zůstává RCR-F lehké. Každý gram navíc byl doslova pečlivě zvážen. Například objímka sedlovky byla odlehčena o 20 gramů, aniž by byla ohrožena její tuhost. Optimalizován byl také závěs měniče, čímž se hmotnost snížila o 9 gramů. Volba titanových šroubů pro některé díly rámu ušetřila dalších 8 gramů. Celkově tyto optimalizace vedly ke snížení hmotnosti o 37 gramů, což představuje snížení celkové hmotnosti rámu o 3,5 % (velikost M).

Design

RCR-F se nesnaží zaujmout efektní grafickým designem – jeho vzhled podtrhuje syrovost karbonu. Lak je omezen jen na přední část rámu, zbytek zůstává technicky čistý. Výsledkem je nižší hmotnost a vzhled, který dává najevo, že tohle kolo není pro parádu – ale pro vítězství.

Zrozeno pro vítězství

RCR-F je výsledkem více než dvou let vývoje, stovek hodin testování, simulací a závodní zpětné vazby od profesionálů z týmu Decathlon AG2R–La Mondiale. Každý detail, od karbonového layupu po polohu zápěstí při sprintu, byl navržen s jediným cílem: přetavit každý watt energie v rychlost a ve výhodu. Kompletní nabídku Van Rysel RCR-F najdeš na webu Decathlonu, modely RCR a RCR-F budeš moci okouknout na stánku Van Rysel v L'Etape vesničce na Strahově.



©  2025 Petr Čech Sport, a.s., všechna práva vyhrazena.

Vytvořeno v Beneš & Michl